عمومی
لينك ها
دریافت اپلیکیشن آسا
مشاهده فیش حقوقی کارکنان
سازمان سما
پورتال ساها
مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران
هفتمین گردهمای مدیران پژوهشی
اولین همایش منطقه ای برق سما اردبیل
مسابقه موشکهای آبی95
بازدید کنندگان
حاضرین : 75
امروز : 743
هفته : 2348
ماه : 81241
کل : 2402947
مقام معظم رهبری: يك ملت، با اقتدار علمى است كه میتواند سخن خود را به گوش همه‏ افراد دنيا برساند؛ با اقتدار علمى است كه مىیتواند سياست برتر و دست والا را در دنياى سياسى حائز شود.
 روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه ، ‏سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و ‏استقراء و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد ‏نظر آن سازمان است ، بايد پذيرفت كه روابط عمومي دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه داراي اصول فلسفي خاصي بوده و از ‏انگيزه بالايي براي خدمتگزاري به مردم و جامعه برخوردار ‏است
عمده وظایف تعیین شده برای مسئول روابط عمومی دانشکده سما اردبیل:
 الف) ارتباط با رسانه ها :
- ارسال خبر، گزارش خبري (با تصوير و يا بدون تصوير) ‏
- برگزاري مصاحبه با رؤسا و معاونین مرکز
- جوابگويي به رسانه ها در مواردي كه سوالي مطرح نموده اند ‏
- برگزاري توربازديد اصحاب رسانه از فعاليت ها و پروژه هاي شاخص
- تهيه بروشور و بولتن خبري
- تهيه آرشيو فيلم و صدا از برنامه ها بخصوص اخبار منعكس شده از صداوسيما
- تهيه گزارش عملكرد از فعاليتها بصورت سه ماهه در قالب ‏گزارش كارفصلي

ب) ارتباطات مردمي
ديدار چهره به چهره هميشه از اساسي ترين ابزار ارتباطات بوده و هست ‏‏.با اين نوع ارتباطات بسياري از مشكلات بصورت آني مرتفع مي شود لذا با ‏توجه به اهميت موضوع مسئولين روابط عمومي بايد براي اين مقوله جايگاه ‏ويژه اي در نظر بگيرند .‏
ج( همايش / مراسم / نمايشگاه
 يكي از فنون روابط عمومي براي معرفي دستاوردهاي بخش خود ‏برگزاري همايش ،مراسم يا نمايشگاه است و مسئول روابط عمومي ‏بايد ضمن داشتن تقويم برگزاري اينگونه برنامه ها با استفاده از ‏تكنيك هاي برگزاري موارد ذكرشده را ارزيابي نمايد .‏
د ) انتشارات
يكي ديگر از ابزارهاي روابط عمومي براي نشر و اطلاع رساني برنامه ‏ها فعاليت هاي انتشارات مي باشد. براين اساس روابط عمومي ضمن ‏داشتن هدف از انتشارات ، لازم است تقويم زمان بندي شده اي براي ‏تمامي برنامه ها تهيه و بر اساس آن فعاليت نمايد . ضمناً ضروري ‏نيست كه حتماً اين انتشارات با هزينه گزاف و گران انجام شود بلكه ‏ماهيت و محتواي آن بسيار مهم است .‏
هـ) تبليغات محيطي
 فضاسازي محيط اداري هميشه توانسته است ديدگاه مخاطبين سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغيير يا اصلاح نمايد .‏
- نصب پوسترهاوبروشورهاوكاتالوگ هاي تبليغاتي درتابلوي اعلانات ‏
- نصب پلاكارد در محل هاي اجتماع

سمعي و بصري:
تهيه اسناد تصوير از فعاليت سازمان بسيار مهم و ضروري است و ‏داشتن آرشيوي از آن در مديريت ضروري تر ، سمعي بصري چشم و ‏چراغ سازمان براي مخاطب است زيرا تا مخاطب نتواند بصورت ‏تصاويرفعاليت را ببيند قانع نخواهد شد .‏ ‏
- داشتن آرشيو فني از فعاليت هاي سمعي بصري ‏
- قابل ارائه بودن اين فعاليت در كمترين زمان به مديريت (بصورت الكترونيكي ‏وحجمي)‏
- نصب و پخش تصاوير براي همكاران به مناسبت هاي مختلف و بهره برداري آنها ‏ )
پژوهش و افكار سنجي
مناسب است درروابط عمومي هركاري بر اساس پژوهش انجام شود و ‏داشتن پژوهش، آن هم بصورت افكارسنجي ضروري است ،علت اين امر ‏هم بدست آوردن اطلاعات فوري از روند فعاليتي است كه انجام مي ‏شود.ضمناً افكارسنجي بايد در زمان كوتاه مطالب مفيد را در اختيار ‏مديريت قرار بدهد و اصطلاحاً تحقيق ساندويچي هم ‏ مي گويند .‏
ی ) هماهنگي براي حضور در مراسم هاي شادي و غم همكاران ‏ ‏ ‏
يكي از مهمترين موضوعاتي كه روابط عمومي ها بدليل تعدد فعاليت اكثراً ‏آن را به فراموشي مي سپارند حضور در مراسم هاي غم و شادي همكاران ‏است .اين موضوع يكي از مهمترين ابزار ارتباطات درون سازماني است كه ‏بايد روابط عمومي بصورت برنامه ريزي شده در اين امور حاضر و فعال ‏باشد.
- داشتن برنامه براي نحوه حضور همكاران و روابط عمومي در مراسم هاي شادي و ‏غم همكاران ‏
- انتشارپيام تبريك يا تسليت از طرف مديروكاركنان
- انعكاس اين برنامه در سطح داخلي سازمان با توجه به فرهنگ قومي و محلي هر ‏منطقه ‏
ارتباطات الكترونيكي
 1- ارتباطات الكترونيكي (‏ICT‏ )‏:
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنوني جهان باعث تحولات بزرگي ‏در شكل گيري هر جامعه شده است .روابط عمومي بعنوان محل و مأمن ‏ايجاد ارتباطات برون سازماني هر نهاد يا مؤسسه بايد با استفاده از اين ‏شيوه هاي جديد اطلاع رساني، ضمن سرعت دادن به فرآيند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعاليت هاي فرهنگ سازماني كه پايه و اساس ‏رشد سازماني است را فراهم مي نمايد .‏
-        داشتن اطلاعات كافي و بهره گيري از فن آوريهاي ‏IT
-        ايجاد ارتباط الكترونيكي بصورت مداوم ‏
-        به روزكردن اخبار بخش درسايت سازمان ‏ ‏
2-پيام كوتاه
‏ ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن همراه يكي از پرجاذبه ترين وسيله ‏ارتباطي بصورت فردي وگروهي است . روابط عمومي ها با استفاده از ‏اين ابزار ضمن ارسال پيام هاي كوتاه فرهنگي ترويجي مي توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمايند.‏
- داشتن ليست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندي شده ‏
- تهيه متون پيام كوتاه براي مناسبت ها و برنامه هاي هر بخش بر اساس فرهنگ و ‏شرايط اقليمي هر بخش به تفكيك پيام هر بخش

تلفن تماس با روابط عمومی دانشکده سما اردبیل:
045-33612071   مستقیم 
045-33632097 داخلی 118

سامانه های آموزشکده
سامانه آموزشی سیدا
اتوماسیون اداری
سامانه کتابخانه
ورود به ایمیل
بازدید مجازی
نظر سنجی
اهمیت دادن به کدام مورد باعث پیشرفت دانشکده خواهد شد؟

حراست
کانال تلگرام
شماره های تماس : 04533632096 - 04533632097 - 04533632098
آدرس : خیابان باکری - سه راه اتوبوسرانی
تمامی حقوق این سایت برای آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد اردبیل محفوظ می باشد.
ایده پردازان آرتا